Bipolárna porucha: List môjmu minulému manickému ja

Najdrahšia RMN!

Dnes už som zvyknutá písať listy svojmu budúcemu ja, vždy na Nový rok. Ale povedala som si, že je dobré sa otočiť, prehovoriť k svojmu minulému ja a dať si tak nejaké pomyselné high five, že hej, dobrá si.

bipolárna porucha, stockholm, výlet, švédsko
Stockholm, 2009
Máš 20 a v hypománii už lietaš naplno. Ukradla si mame kreditku a telefón, aby si kúpila sebe a kamarátkam letenky do Stockholmu, pretože to v opitosti o tretej ráno vypadalo rozumne. Aj keď si vedela, že nebudete mať tri noci kde spať. Už si stihla bývať v Bratislave, teraz si už len veľmi hmlisto vybavujem, za akých okolností si sa to tam dostala. A dokonca si takmer bola vyhlásená za nezvestnú, keď si sa za iných, taktiež veľmi podivných okolností vyskytla na narodeninovej oslave v meste, kde si nikdy predtým nebola, s ľuďmi, ktorých si poznala 5 minút. To ti však nebránilo tam ostať tri dni a lietať v bezspánkovom alkoholickom úlete, počas ktorého ti ostatní účastníci hovorili, že sa ťa boja, pretože máš príliš veľa energie a nechápu, ako je možné, že nepotrebuješ spať.

Máš 20 a myslíš si, že si super. Že si nezničiteľná a konečne si porazila tú depresívnu stránku svojho ja. Nevieš, že si chorá. Lietaš svetom ako keby si mala nezastaviteľnú vrtuľu v zadku a nevieš, že čoskoro ťa čaká zrútenie sa.

Chcem ti povedať, že to bude dobré. Že všetko to, čím prelietavaš, všetky tie hlbiny, do ktorých si už raz padla a veľakrát padneš znova, to všetko ťa posunie a mnohému naučí. Áno, znie to pateticky a gýčovo, ale jednoducho to je tak. Tuto z dnešného dňa ti mávam a odkazujem, že dnes je to fajn. Naozaj.

Už som schopná si udržať medziľudské vzťahy dlhšie než pár týždňov a nerozhádam sa s mojimi najbližšími priateľmi každý druhý rok. Dokonca žijem samostatne, mám prácu a držím si ju už 4 roky. Vieš, keď sa otočím a vidím, kde som bola pred 10 rokmi, to nezničiteľné takmer bohurovné dievča, a kde som vďaka všetkým tým skúsenostiam dnes, som hrdá. Niekto musí byť na nás hrdý.

Keby som mohla vrátiť čas, vyhľadám lekára skôr. Keby som mohla veci urobiť inak, neblížila by som toľko svojim najbližším. A možno by som aj mala úspory a nie toľké dlhy, čo sa mi podarilo manicky nazbierať.

Ale tieto veci ti radiť nebudem. Milá RMN, ži to tak, ako ti to zrovna prichádza pod ruku. Si šikovná a vždy si sa vedela pobiť. Vždy si bola dosť silná na to, aby si zliezla z okna a neskočila, silná na to, aby si sa aj po tých najväčších extempórach vrátila domov a znášala ich následky. A budeš silná aj na to, aby si vedela žiť v tých normálnych stavoch, do ktorých sa dostaneš vďaka liekom.

Proste ti tuto takto píšem tento mozgový výprd s patetickým podtónom, aby si vedela, že to všetko bude fajn. Aj keď pár rokov ešte budeš lietať medzi pólmi.

A hlavne chcem, aby si mala pripomenutie, že nie si bohurovná. Nie si nezničiteľná a nie si blízka dokonalosti, aj keď si v tej manickej hlave o tom skalopevne presvedčená.

Ale inak si docela dosť v pohode a je s tebou sranda. BUHAHAHAHA

Komentáre