Bipolárna porucha: priamy prenos zo štartu hypománie

Dalo by sa to zhrnúť jednoducho: je mi dosť fasa.

"Romi, berieš lieky? Mám taký pocit, že si sa rozbehla a nevieš prestať."
"A si takáto aj inokedy? Pretože ani ťa nemusím vidieť naživo a kričí to z teba. Rozbiehaš sa."

A hlavne... úprimne to priznať, keď sa to akurát deje.

Takže áno, rozbieham sa. Znova. Cez leto mi to vyskakuje nejak rýchlo, ale našťastie sa neprepadám. Myslím, že to proste vychádza z toho, že je vonku pekne, naberám eufóriu na koncertoch, cestovaní, festivaloch, spoznávaní nových ľudí, nehovoriac o vnemoch polonahých ľudí na ulici. A že pravidelne zabúdam na lieky. A teraz mi ešte aj došli. Za lekárom idem o päť dní a je mi až príliš fasa na to, aby som to riešila urgentne hneď.

(Pán doktor, ak to čítate, tak vás zdravím a teším sa, až sa uvidíme.)

Aké sú znaky? U mňa?

1. nakupujem - už som minula vyše 150e na kozmetiku, ktorú ani nepotrebujem (make upy, BB krémy, škoricové mydlá, kokosové mydlá, esenciálne oleje, púdre, tiene na oči, drahá kozmetika z lekární... štetce na make up a tak)

2. Strašne moc píšem. Správy, statusy, podivnosti, nahrávam hlasové správy, keď sa mi už nechce písať. Ozývam sa ľuďom, aj keď nič nechcem povedať a nič nepotrebujem od nich, proste som len otravná. A píšem toho hrozne moc.

3. maratóny seriálov, do toho zároveň čítam knižku, do toho zároveň robím niečo do práce a do toho ešte volám s inými ľuďmi a spievam si. proste všetko naraz. v jeden moment.

4. Som nekonzistentná. Niektoré vety už ani odo mňa nedávajú zmysel a texty niekedy nemajú ani hlavu ani pätu, nekontrolujem to po sebe a proste to dávam na svetlo sveta.

5. veľa času trávim tým, že vymýšľam, ako urobiť, aby som už nikdy nemusela do práce. čo mi pripomína, že som si otvorila asi 3 prekladateľské projekty a 2 copywriterské ako freelancer a do toho vzala ešte pod svoje krídla crowdfundingovú kampaň.

Takže tak. A hlavne som hlboko presvedčená o tom, že zvyšok sveta je na podobnej vlne ako ja a ak na to nereagujú s mojou eufóriou, tak rozmýšam, čo je s nimi zle.

Tu to teda máte zhrnuté. Ten začiatok. Ako to spoznať.

Čaute!

Komentáre