Bipolárna porucha: O jeseni (Robiť veci, ktoré vám prídu zvláštne, ešte neznamená, že neberiem lieky)

Milujem jeseň. Schladí sa a chodiť po vonku už konečne nie je každodenným martýrstvom. Mám rada, keď môžem mať na sebe viac vrstiev oblečenia, pretože sa všetko dá lepšie kombinovať a nikto si nevšimne, že jeden kus nosím aj tri dni po sebe. To je dosť fajn.

Včera som si bola obzrieť mačiatko v útulku. Stálo ma to asi 5 otázok "berieš lieky? "nezabudla si si dať lieky?" od môjho okolia.

Áno, beriem. Slabosť pre mačky mám aj na liekoch. A pre všetky zvieratá vlastne. Som schopná sa uprostred noci začať baviť s cuzdím človekom na ulici len preto, že venčí šteňa, ktoré má príliš veľké capky na svoje telo a mne to príde ako tá najrozkošnejšia vec na svete.

Keď už sme pri tom, mačiatko som brala kvôli mojej 10ročnej mačke Lise, ktorá trávi teraz veľmi veľa času sama, keďže už nemám spolubývajúcich, a začína byť trochu apatická.
A ešte preto, že adoptovať zvieratká z útulku je správne.
Už len doberie lieky a o týždeň si ho vezmem domov.
Jeho meno jest Bartholomeow Gatsby, v skratke Bart.


terapia mačkou, domáce zviera, bipolárna porucha, mačiatko z útulku

Na jeseni je skvelé to, že je farebná, poskytuje trochu súkromia a nádherne vonia. Vo vzduchu je opar zvláštnej atmosféry, ktorý sa mne spája so začiatkom školského roka. A ja som sa do školy vracala rada, znamenalo to útek zo zlého domáceho prostredia a možnosť sa učiť novým veciam.

Cestou z útulku sme si s kamarátkou každá natrhali kytice a ja mám radosť, že moje bývanie je čím ďalej tým obývateľnejšie.


kamarátky, Praha, bipolárna porucha, panická poruchakytica, lúčne kvety, dekorácia


Baví ma sledovať si grafy z môjho náramku Aktibipo400. Napríklad podľa včerajšieho viem, že som bola dosť aktívna. To možno bude aj tým, že som celý Žižkov prechodila peši (a ešte aj teraz ma bolia nohy). Keby ste chceli vedieť, ako tie grafy vyzerajú, tak teraz ukojím vašu zvedavosť:

núdz, aktibipo400 graf, bipolárna porucha, národní ústav duševního zdraví

národní ústav duševního zdraví, graf, aktibipo400, náramok, aktibipo, výskum, núdz, bipolárna porucha

Túto jeseň som sa vrátila k divadlu a prihlásila som sa na jednu hru, ktorej režisér rád pracuje s nehercami. Je to pre mňa veľmi inšpiratívnym a tvorivým prostredím a mne sa hlavou honí veľmi veľa myšlienok, ktoré postupne dávam na papier. Možno sa už konečne zapojím do ďalšieho ročníka Poviedky :D Oznámila som tam celkom nahlas, že som bipolárna, a reakcia bola zatiaľ tá najlepšia, čo som kedy dostala. Väčšine ľudí to bolo dosť jedno a bavili sa so mnou aj naďalej. Jéééééé. 

Takže tak. Kvôli liekom a nízkemu tlaku som dnes spala až do druhej a teraz sa ešte stále váľam. Tak už radšej idem pomaly po svojom.

Dnes príde couchsurferka z Kolína. Písala, že mi urobí lievance. Tak sa teším.

Mojou jesennou hudbou je post punk, folk a industrial. Čo u vás?


Komentáre