Bipolárna porucha: Prichádza leto

Alebo už možno aj je v plnom prúde.


Už som veľakrát spomínala, že moje cykly sú naviazané aj na ročné obdobia. Takže aj keď som sa vytešovala, že si užívam remisiu, so zvyšujúcami teplotami som sa začala pre istotu sledovať trochu viac.

Sledovala som sa, ako nakupujem oblečenie a kozmetiku, ako sa mi pomaly znižuje potreba spánku, ako rozprávam čím ďalej tým viac a ako miestami nemám nervy na niektoré situácie. Mám to šťastie, že v mojom prípade je nástup epizód pozvoľný a zatiaľ sa mi nestalo, že by som sa zobudila v inom nastavení zo dňa na deň. Čiže môžem včas zasiahnuť (pokiaľ si neopakujem to slávne hypomanické: "Veď ja to zvládnem! Chvíľku mi dajte tohto stavu, bude to fajn a potom to dáme dole liekmi")

Takže sme s doktorom zvýšili dávku liekov. Nemám z toho radosť, ale čo mi ostáva? Teraz teda prespávam teplé dni a dúfam, že ten nadmerný spánok je iba počiatočný stav. Že to do pár dní prejde a budem si užívať leto ako ostatné ľudské bytosti. Prechádzkami, kúpaním sa, popíjaním ginu s tonicom v kaviarni bez toho, aby mi hlava padala únavou do knižky, ako tomu bolo dnes, keď som si vybehla na kávu a limonádu. Naozaj, takmer som zaspala hlavou na stole.

Už som si začala znovu vytvárať plán, ako splatiť kreditku, ktorú som si veselo vyčerpala, našla som si fitnessko, kam budem chodiť vybíjať energiu a verím, že leto prežijem bez toho, aby som si na jeseň búchala hlavu o stenu a pomaly sa prepadala dole.

Držte palce.

A vidíme sa na Pohode?!

Komentáre