Bipolárna porucha: Mám energické extrémy

Mám sa dobre. Teda si tak myslím. Pomaly sa blíži jar a u mňa to znamená jarnú únavu. Chodím spať zavčasu, neskoro vstávam a pospávam aj cez deň. Ale splín žiaden. Našla som však u seba akúsi divnú aktivitu: oblbujem sa. Niekedy môj deň pozostáva z toho, že len pozerám telku alebo kukám do mobilu a do toho si objednám pizzu.

Žiadne štrikovanie, čítanie, písanie, počúvanie hudby či aspoň prechádzka. A už vôbec nie bežné upratanie alebo varenie. Neviem, čo to znamená, ale nepáči sa mi to. Nepáči sa mi, že si takto oblbujem vlastnú myseľ, ktorá je hladná po informáciách, učení sa a tvorbe. Utlmujem ju jednoduchými vtipmi zo seriálov, ktoré som už videla.

Ani za kamarátmi sa mi nejak extra nechce, lebo neviem, o čom rozprávať, keďže myseľ mám utlmenú, namiesto stimulovanej, ako obyčajne. Žiadne nápady, myšlienky, kreativita, nič. 

Ako vidíte, je to cítiť aj z tohto textu. Také o ničom.

Úprimne si však myslím, že to je o sebadisciplíne. Samozrejme, že je pre mňa pohodlné si objednať pizzu a po stýkrát pozerať The Office. Ale čo keby som sa zdvihla, nakrájala zeleninu a uvarila ryžu? Pripravila rybu? Rozvoňala byt korením a nie hanbou z prázdnych pizza krabíc a roznáškových boxov.

Pamätám si, ako som sa kedysi chechtala na jednej mojej spolubývajúcej, ktorá všetok svoj čas trávila doma pozeraním telky a čítaním. Niekedy aj upratovala a varila každý deň. Mne sa teraz podarilo nielenže sa zmeniť na to, z čoho som sa smiala, ale ešte to aj zhoršiť do absolútnej lenivosti.

Ale aspoň do práce jazdím na bicykli, čo je 35 min tam, 35 min naspäť.

Vadí mi, že tak často skáčem medzi energetickými levelmi. Že nedokážem proste byť na balanci bežného človeka, ktorý aj robí veci, aj si oddýchne, aj niečo vytvorí, aj si niečo pozrie, aj sa niekam prejde.
Nie, ja som buď úplne nahajpovaná na všetko alebo som lenivé prasa.
A keď som niekedy medzi, tak to trvá pár dní a s nadšením o tom píšem, pretože si to neuveriteľne vážim.

Takže tak. Idem na tom pracovať, tuto verejne vyhlasujem, že dopíšem tú poviedku, čo som začala, začnem prekladať svoje texty do angličtiny a HLAVNE konečne usporiadam hosťovskú izbu do podoby, v ktorej ju chcem mať.

TAK.



Komentáre