Bipolárna porucha: Ako vyzerá bipolárny človek?

 Ako rastie popularita tohto blogu, tak sa mi plní aj moja schránka. Ja si to samozrejme vážim, som veľmi vďačná za každú správu. Bohužiaľ šak so správami úmerne rastú aj tie negatívne a u mňa sa sem tam objavia tie, ktoré hovoria, že si to všetko vymýšľam pre pozornosť a že isto nie som bipolárna, lebo tak nevyzerám.

Niežeby som mala potrebu na tieto správy odpovedať (blokujem ich, zbytočná strata mojej energie a času), zamyslela som sa. AKO VYZERÁ BIPOLÁRNY ČLOVEK?

No seriózne, ako vám to uľahčiť, aby ste nás ľahšie spoznali na ulici a mohli hneď utekať kade ľahšie? Samozrejme najskôr odhodíte peňaženku a POTOM utekáte. Tak som sa rozhodla zhrnúť zopár bodov.

1. Bipolárny človek väčšinou má dve ruky, dve nohy, hlavu, oči, ústa. Rád vám to dokáže predvedením riekanky "hlava, ramená, kolená, palce".

2 Oči máme dve. Teda väčšinou. To na to, aby sa nám v jednom zrkadlilo zúfalstvo a beznádej a v druhom nadšenie a šialenstvo.

3. Na ulici vždy preskakujeme z jedného konca ulice na druhý, pretože sa zásadne pohybujeme iba v póloch.

4. Bipolarita sa prejavuje aj tak, že niekedy máme vlasy a niekedy nie. Nič medzi tým. Buď vlasy sú, alebo nie sú.

5. Ústa máme vykrivené do podivného úškrnu, pretože druhá polovica pier plače. Také ležaté esíčko.

Ho sa do ulíc nás hľadať!


.... 



Mohla by som napísať množstvo ďalších zbytočných do očí bijúcich hlúpostí. Nič z toho vám nepomôže na prvý pohľad povedať, kto je psychicky chorý a kto nie. Pretože to je na duševnom ochorení najťažšie. Nevidno ho. Nie je to zlomená noha v sadre, nádcha so začervenaným nosom.

Môže to byť vstávanie o piatej, pretože človek trpí nespavosťou, plač v sprche a existenčný strach skrytý za profesionálnym make upom a úsmevom v práci.

Môže to byť niekoľkodňové nespanie kvôli mánii a 110% produktivita v práci, ktoré okolie hodnotí len a len pozitívne.

Samovražedné myšlienky schované za neprestrieľným humorom.

Úzkosti prestrojené za hanblivosť.

Môžem byť v remisii, dennodenne jesť lieky, udržiavať pravidelný režim a robiť všetko preto, aby som neskĺzla do ďalšej epizódy.


Duševné zdravie sa týka kažoho z nás. Poruchy môžu mať zrovna tí, u ktorých by ste to najmenej čakali. Nikdy neviete, čo sa deje za zavretými dverami.

Čo znamená dobrý a zlý deň.

Prečo niekto už tretíkrát mešká do práce.

Neodovzdal úlohy.

Prichádza s novými nápadmi.


Ja som bipolárna. Je to súčasť mňa, mojej každodennosti a to aj keď som v remisii. Či už lieky, ktoré musím brať každé ráno, alebo intenzívne emócie, ktoré aj vo vyrovnanom stave majú silnejšie prejavy než u nebipolárnych ľudí.  Moja minulosť, ktorú sa musím naučiť prijať, ako aj moja budúcnosť, na ktorú sa musím vedieť pripraviť.

Ale zároveň mám prácu, priateľov, partnera, záľuby.

To, že som bipolárna, neznamená, že budem chodiť so slinami v kútiku úst po ulici a skákať na nič netušiach okoloidúcich.

Nekreslite si nás ako démonov. A zároveň nezľahčujte ochorenie tých, ktorí vynakladajp veľké množstvo energie na každodenný boj.

Komentáre